Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Saturday, March 26, 2011

1st time jahit kain felt craft



A untuk AYAM..gmbar ayam kat belakang tu..

ini la dia hasil jahitan guna kain felt..saje je suke suki nak wat craft tangan pulak..tp sure kena ada mood.. time takde mood mmg tak siap la..so takleh amik tempahan camni..tp kalau berminat ngan tempahan felt..boleh layan kat sini ..tekan this link...

aku minat bila tengok adik aku si kinah wat craft tangan dr kain felt..siap itaorg sama2 blog walking pasal craft ni..so adik aku dah wat biznes kecil2an..so kalau mahu sila jenguk blog dia kat link atas tu..

percubaan pertama aku ialah nak wat flash card tu..tapi tak berapa kemas sgt jahitan insang pari kat tepi tu..bila benang dah habis..terus mati akal macam mana nak sambung..hehehe..tp i like it..lepas ni nak buat percubaan kedua lak..tp kena ada mood dulu..br bleh jahit..kalau tak berhari-hari, berminggu2, berbulan2 baru nak siap..hehehe..

kalau nak tahu pasal felt craft kat blog adik aku tu banyak info..pasal supllier, pasal tutorial..nak beli pun ada...rajin2 la singgah yer..

kalau ikut hati macam2 nak wat guna kain felt tu..nak wat mainan untuk sofiya macam bola, dadu yang ada no tak pun abjad..so kena rajin ni..lagi satu kena kreatif dan warna warni baru baby suka..aku mahu buat sendiri atau tempah kat adik?? mana satu bagus??

JOM LAYAN GAMBAR SOFIYA 26 MAC 2010

No comments: