Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Friday, May 20, 2011

murtabak raja


 rupa kotaknya


 ni dia murtabak raja - tebal kan!


untuk makan - 1/4

okey hari ni aku citer la pasal murtabak raja..bukan nak citer asal usulnya..tp nak citer pasal aku makan murtabak raja..dijadikan kisah tengah hari, aku terpaksa makan murtabak raja..kena skip makan nasi..pasal apa??sbb brg untuk masak tiada..ajak cik husband pi smlm, katanya besok la  (means hari ni la)..so aku berkira2 la masak menu apa..maklum la sayur, bawang putih, telur takde...nak turun bawah malas pulak..kat bawah umah ni ada kedai terdesak...[mahal sgt brg2 kat kedai ni].


murtabak raja ni mmg tebal la..boleh makan 4 org kot..tapi aku makan 1/4 tu dah kenyang giler..dia ada macam2 perisa..tapi aku beli ayam n daging..tp mahal tau..satu kotak 16 ringgit..aku beli masa balik dungun..kebetulan tetiba aku perasan ada kedai murtabak raja..tu try beli..sedap..mahal pun tak pe...


korg pernah dgr tak pasal murtabak raja??mmg glamor kat kelantan..adik aku kata asal murtabak raja ni sebab tokey ni pernah keje kat istana kelantan..lagipun murtabak raja segera ni pun asal kelantan..ia dipacking oleh muslimin choice kot..tak silap la..sedap kot makan saje..tp aku makan dgn kuah kari ikan yang aku masak 2 hari lepas dgn sambal bilis petai...mmg sedap..tak rugi pun beli..tak dpt makan yang fresh kat kelantan takpe la makan yang segera..

No comments: